کد خبر 1410314
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲
رکورد نقل‌وانتقالات لیگ جزیره شکسته شد

هزینه‌های تابستانی لیگ برتر به بیش از ۱٫۵ میلیارد پوند افزایش یافته است و یک رکورد جدید در پنجره نقل و انتقالات ثبت شده است.

به گزارش مشرق، با ولخرجی منچستریونایتد و جذب کاسمیرو، رکورد نقل‌وانتقالات لیگ برتر جابه‌جا شد و حتی این مبلغ در روزهای آتی تا پایان ماه آگوست (آخرین روز نقل‌وانتقالات) بیشتر هم می‌شود.

شیاطین سرخ با قراردادی ۷۰ میلیون پوندی برای جذب کاسمیرو، هافبک رئال مادرید، به توافق رسیدند. با این انتقال، هزینه‌های یونایتد در تابستان به ۱۳۱٫۲ میلیون پوند افزایش یافته است. و این بدان معناست که مبلغ ۱٫۵۴ میلیارد پوند توسط باشگاه‌های لیگ برتری در این پنجره هزینه شده است. این مقدار بسیار بیشتر از رکورد قبلی ۱٫۴۳ میلیارد پوندی است که در سال ۲۰۱۷ هزینه شد.

اما در حالی که کمتر از دو هفته به بسته شدن پنجره باقی مانده، و باشگاه‌ها سراسیمه در جستجوی معاملات هستند، این شکاف می‌تواند حتی بیشتر شود.

تا به الان، چلسی با ۱۷۹٫۱ میلیون پوند بزرگترین خرج کننده است. آبی‌ها ۴۷٫۵ میلیون پوند برای رحیم استرلینگ، به علاوه ۳۳ میلیون پوند دیگر برای کالیدو کولیبالی و ۶۲ میلیون پوند برای مارک کوکوریا هزینه کردند. گفته می‌شود باشگاه جدید تاد بولی قرار است بیشتر از اینها هزینه کند و فرنکی دی‌یونگ و پیر امریک اوبامیانگ، به علاوه وسلی فوفانا، را زیر نظر دارد.

ناتینگهام فارست بیش از ۱۴۰ میلیون پوند برای تقویت تیم خود با ۱۶ بازیکن جدید پرداخت کرده است. آرسنال به لطف قراردادهایی مانند گابریل ژسوس و الکساندر زینچنکو، ۱۱۲ میلیون پوند هزینه کرده است. و وستهام نیز پس از تقویت خط حمله و دفاع خود در جمع پنج تیم برتر قرار دارد.

رکورد نقل‌وانتقالات لیگ جزیره شکسته شد

در همین حال، تیم‌هایی مانند من‌سیتی و لیورپول هزینه‌های زیادی را برای خریدهای کهکشانی خود انجام داده‌اند. سیتی بیش از ۵۱ میلیون پوند برای ارلینگ هالند پرداخت کرد، در حالی که لیورپول ۸۵ میلیون پوند برای داروین نونیس هزینه کرد.

نیوکاسل علیرغم ثروت عربستان سعودی، بازار نسبتاً آرامی داشته و کمتر از ۵۷ میلیون پوند برای خریدهای جدید هزینه کرده است. باشگاه لستر اما هنوز یک پنی برای خریدهای جدید هزینه نکرده‌ است. اما هنوز زمان زیادی باقی مانده است.

در واقع، احتمالا هر تیمی حداقل یک امضای دیگر را قبل از مهلت مقرر در نظر دارد. با این حال ممکن است هزینه‌های زیادی لازم باشد تا رقم پنجره تابستانی به ۲ میلیارد پوند برسد.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس